Monday, August 2, 2010

perlukah ada penipuan dalam persahabatan??

tak tahu lah saye nk mulakan dari mana.....
dari tepi kah..dari tengah kah..dari atas kah..dari bawah kah...
ape yg saye tahu saya sgt2 kecewa dgn mereka yang mengaku
sahabat sejati saye...
adakah selama berkawan ini..mereka berpura2 menyayangi dan mengambil berat
mengenai saya??
saye seorang yg sangat terbuka...kalau saye suka..mmg btul saye tunjukkan saye suka...
kalau saye marah...saye tk berselindung....semua boleh nmpk saye sedang marah....
urmm..ape2 sajelah...mmg muka saya ni jenis kategori yang tk bole nk cover2...
saye lebih suka kalau berterus terang dalam apa saja perkara yg berlaku dalam hidup saya
begitu jugalah yg saye harapkan pada org2 di sekeliling saye....
tak kiralah keluarga?kwn2?jiran tetangga...sumelah...
urmm...saye tk paham kenpa selalu sgt org susah nk berterus terang dgn saye??
dlm family pun camtu jgak..adakah di sbb kan saye ni sensitif??
ye mmg saye amat sensitif..mudah tersentuh...
tapi....utk pengetahuan..
saye lagi touching kalau saye dapat tau saye di tipu..
ye mungkin mereka menipu saye di sbbkan takot saye ni kecik hati..nk jaga
perasaan saye lah kononnye...
urmm..bagi saye tk perlulah sume tu..
sbb saye ni di lahirkan dgn memiliki deria rasa yg sgt tinggi
saye boleh tau kalo saye di tipu..n kadang2 saye bole tau
kt mane org yg rapat dgn saye tu berada
pelik kan..ye mmg pelik...
tp ntah lah...
sye hanya mampu bersyukur di anugerahkan dgn sifat ini....
tk semua org ada deria rasa seperti saye ini...
urmmm..hari ni saye amat tersentuh hati..

kepada dia n dia.....kwan saye kedua2 nya...
kenapa mesti menyorok kan perkara sebenar??
sedangkan saye dah dapat hidu...
n biler saye tanye..nk menafikan..
oooh plsss..cukup tk suka.....
tahu tk saye ckup tk selesa bila dah dpt tau kebenarannya??
secara automatiknya..kalian sudah mewujudkan gap antara kta bertiga..

kalau lah kalian jujur bersahabat dgn saye..
tk perlu berselindung apa2
anda hanya membuatkan saye berasa amat pelik
kata kawan..tp kenapa saya tk dilayan seperti kawan??
saya rasa mcm saya ni seseorang yg perlu di jauhkan....
tk boleh dekati atau rapat dgn saye....
hmmmh.....
saye sangat sayang kan kalian....
sedih tau bile kamu buat saye mcm ni...
sekarang ni..lagi lah pellik..bila sumernya tk mcm dlu
lagi lah buat saye tertanye2 knp berubah laku??
kalau nk jauhkan diri dari saya..terserah....
kalau itu yg boleh buatkan anda happy...
teruskan lah.....
jgn pedulikan pasal saya lagi...
anggaplah saye ni adalah makhluk asing yg perlu n wajib di elakkan
sbb itu adalah apa yg anda cuba lakukan sekarang...
saya hanya mampu memerhati dari jauh..
sambil tersenyumm..saya hanya diam sahaja...

No comments:

Post a Comment

anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...