Saturday, August 6, 2011

L.O.O.S.E.R

LOOSER??
looser adelah panggilan yang amat sesuai utk diri aku sekarang...
interview dah 2 minggu berturut2 aku pergi...
tapi haremm..satu pun tk lekat..
eh....ade je yg lekat...tp aku pulak yg reject...
giler looser kan..dah dapat reject pulak
semua tu sbb tk de confident dalam diri..
aku reject rhb...sales exec...sbb tkut tk brani nk jumpe org
aku takut org maki aku blek bile aku pujuk soh buat loan..or buat debit card...
sbb aku sendiri pun tk suka kot..kalo org dok pujuk2 aku buat loan ke..bli barang ke...
so kalo aku sendiri tk suka..mcm mana nk yakinkan org??

aku reject kfc krew sbb aku tk yakin bile dah sarungkan baju n sluar tu..
kene tuck in...tau je la bdan aku yg da mkin mengembang ni
kalo di sarungkan dgn baju belang2 biru n sluar slack tu..pakai plak tali pinggang keselamatan..
eh tipu...tali pinggang biasa tu la...hhmm...aku da rase cam ade belon depan n belakang...huh
mcm mana nk berhadapan dgn customer...mcm mana?mcm mana?

and aku bakal reject secret recipe plak...
sbb aku malas nk g cari t-shirt itam...sementara nk dpt uniform kelabu tu...
malas nk cari kasut itam...huhu...n sekali lagi...mungkin kene tuck in..ohhh tidakkkkkkkkk
n pluss...gaji basic..sibudua je??aku tk puas hati kt stu..aku ade dgree kot........kurang2 pun sibulima....ni sibudua je???n aku rase cam aku kene mula dari bawah plak....
aku bkn nk demand...jauh skali nk berlagak..
tapi aku dah lalui sume tu...time lepas diploma..aku da bermula dari bwh...aku amek dgree sbb nk naik taraf kan diri aku...jwatan aku...ckupla dlu aku rase cam terhina bile budak spm yg result tk bpe nk best pun bole berpangkat dari aku...huh...so sekarang ni..aku rase cam aku dah ulang blek roda kehidupan aku yg dlu..yg mana aku masih sama...tk berubah...ade dgree ke ade master ke..aku tetap di takuk lama...

oh please..ape yg tk kene dgn resume aku?org lain experience kerja stgh muka pun tk sampai..
aku siap stu muka stgh...hello...tk nmpak ke??ape yg kurang kt aku ni??huh....loooser..looooser..

aku sedih..aku down giler bile tgk budak2 lain dah dpt kerja....aku???dah la tanggungjawab byk..hutang yg abg aku pinjam time die kawen dlu pun...sume ats bahu aku...huh...kadang2 aku rase cam tk fair utk aku!!!kenapa ??aku baik dgn mak bapak aku...dgn family..kenapa dugaan ni yg aku harus terima??susah nk dpt kerja??ya Allah berilah aku kekuatan....utk mengharungi semua ini...aku inginkan kedua ibu bapa aku bangga dgn aku..aku hutang dgn diorg 2 tahun lebih..2 tahun lebih aku tk bole nk blikan apa yg mak aku nak......peti ais mak tu...dah tk sejuk dah.....nt kalo kamu keja..blikan la yg baru...huh...SEDIH...dlu ckp je mak nk ape...set perabot kayu jati aku sembahkan..sekarang??LOOSER...huh....

No comments:

Post a Comment

anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...