Wednesday, August 10, 2011

jom tengok teater......jom jom

poster ejen penyiasat nora.....huhuhu..letop kan

------------------------------------------------------------------
urm...korang suke tgk teater tak???saye sukeeeeeee sgt...teater pertama tgk cite cuci-cuci the musical...pstu bru2 ni cite Dreamgirls...huhu...kate suke tp bru 2 je tgk..ahahahhaa....tgk teater kt istana budaya kn harganya mane la nk mampu sgt bg yg blum bekerja cam saye yg cumell ini kan..kan...ok la nk habaq mai...ni ade teater terbaru...Datin Seri Tiara Jacquelina....teater ni di producekan oleh company nye iaitu Enfiniti...n TJ sendiri yg jadi NORA dlm teater ni..cite nora ni sbnar nye di adaptasikan dari cite NORA ZAIN..cite ala2 james bond..or ala2 charlies angle tu...zaman2 normadiah..sarimah ahmad...jins samsudin...korang ingat tak??haaa tk ingat??ermm tk pelah...nah korang bace la sinopsis teater nih ye....kalo berminat nk bli tiket..cari saye di tingkat 2 Pavillion..ade roadshow utk teater ni...sye jual tlong jual tiket je..hrga tiket pling murah rm 33...okeh enjoy reading sinopsis nye ye...teater ini arahan Steven Dexter.....
----------------------------------------------------------
The Secret Life of Nora (NORA) berkisar di zaman kegemilangan kelab panggung hiburan Pulau Pinang pada era 60an. Teater ini menceritakan kisah Nora, seorang wanita yang memiliki kehidupan yang sememangnya di cemburui oleh wanita lain...

Dia berharta, memiliki rupa paras yang amat cantik malah merupakan seorang penyanyi terkenal di sebuah kelab panggung kepunyaannya sendiri. Kelab tersebut merupakan hadiah istimewa daripada bapa kesayangannya sebelum bapanya meninggal dunia.

Akan tetapi, Nora tidak menyedari bahawa kelab serta perniagaan peninggalan bapanya itu sebenarnya merupakan pusat akitiviti ‘money-laundering’ oleh bapanya dalam menjalankan aktiviti haram dengan rakan sindiketnya di seluruh dunia.

Oleh itu secara tidak langsung, Nora sebagai pemilik baru panggung itu kini menjadi sasaran pihak Polis Antarabangsa (Interpol) dalam menjejaki aktiviti haram tersebut. Nora juga diancam dengan penutupan panggung itu dan Nora sendiri bakal dipenjarakan.

Namun demikian, mungkin kerana nasib menyebelahi Nora, pihak Interpol telah membuat satu tawaran kepada Nora, iaitu bekerjasama dengan pihak Interpol untuk menjadi seorang pengintip dalam usaha mereka menjejak aktiviti kumpulan sindiket pemerdagangan manusia yang mempunyai jaringan di seluruh dunia atau meringkuk di dalam penjara. Nora bersetuju.

Pihak Interpol telah memilih pegawai terbaik mereka dari India (berkelulusan Oxford), bernama Ashok untuk melatih Nora dalam persediaannya menjalankan tugas barunya itu. Program latihan yang sememangnya mencabar walaupun untuk seorang pengawai terlatih, apatah lagi seorang penyanyi yang biasanya dimanjakan.

Namun Nora tekun belatih untuk menjalankan tugas itu bagi menyelamatkan dirinya, panggung serta perniagaannya, disamping untuk menyelamatkan gadis-gadis panggung yang menjadi mangsa sindiket pemerdagangan manusia yang tidak bertanggungjawab…dan dalam pada waktu yang sama juga, demi jejaka yang secara tidak sengaja, Nora mula merasakan cintanya…

… namun semuanya harus Nora lakukan secara rahsia.





inilah hero and heroin nye....Datin Seri Tiara Jacquelina and Ryan Silverman

No comments:

Post a Comment

anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...